OTVÁRACIE HODINYPo-Pia 8:30 - 17:30
TELEFÓN032 / 2000 120
ADRESAGagarinova 1 Trenčín
PODPORAVzdialená podpora
IT Outsourcing znamená uskutočňovanie určitých činností pomocou externých zdrojov. Jedná sa o subdodávateľskú činnosť pre inú spoločnosť. Outsourcing IT v dnešnej dobe predstavuje celosvetový trend. Dôvodom je požadovaná kvalita práce, potrebná redukcia nákladov a nutnosť orientácie na hlavný predmet podnikania. IT Outsourcing je moderný spôsob v oblasti správy informačných technológií. Je to efektívny nástroj na využívanie prostriedkov a financií na informačné technológie.
Pre nás tvorí outsourcing informačných technológií hlavnú časť podnikateľskej činnosti. Našimi zákazníkmi sú najmä spoločnosti, ktoré si uvedomujú dôležitosť funkcie IT ako nástroja pre dosahovanie ich podnikateľských cieľov.
Najčastejšou odpoveďou na túto otázku je, že by sa mal každý zamerať na hlavný predmet podnikania a vedľajšie činnosti prenechať odborníkom. Nie všetko je pre spoločnosť hlavným predmetom podnikania, nie všetko je vhodné na outsourcing. Vedľajšie činnosti slúžia k tomu, aby podporovali hlavné činnosti organizácie a zaistili jej konkurenčnú výhodu. Vložením tohto procesu do rúk poskytovateľa outsourcingu dochádza k zaisteniu trvalého rozvoja a zamerania spoločnosti na svoj hlavný cieľ. Dodávatelia disponujú kvalifikovanými odborníkmi pre rôzne oblasti. Odpadajú tak problémy s nedostatočnými odbornými znalosťami alebo neprítomnosťou pracovníka, napr. z dôvodu choroby alebo dovolenky. Taktiež odpadajú ostatné náklady. Základným faktorom prečo by sa mal klient rozhodnúť pre outsourcing je skutočnosť, že klient má k dispozícii profesionálny servis s kvalitami, ktoré by z vlastných zdrojov získaval s neporovnateľne vyššími finančnými nákladmi.
Typickým príkladom outsourcingu sú IT služby, ktoré smerujú k úsporám prevádzkových nákladov a nákladov na riadenie a údržbu IT. Veľa organizácií, bohužiaľ, stále považuje IT outsourcing za menej výhodný ako správu vlastnými silami. Za týmto omylom zväčša stojí zlá kalkulácia skutočných nákladov. Na prvý pohľad sa zdá, že outsourcing IT služieb šetrí len mzdové náklady. Avšak často sa zabúda na: náklady na réžiu (zamestnanecké bonusy, strava, priestory, energie, telefón a iné), testovanie a výber nových technológií, konzultačné služby, poistenie, školenia a odborný rast, prestoje zamestnancov, náhradné zariadenie alebo dopravu. Tieto náklady zaisťujúce rozvoj a správu informačného systému, preberá „outsourcingová” IT firma.